Учням

ЗАПОВІДІ УЧНЯ


1.    Я — людина, я мушу дбати, щоб цвіла земля.
2. Сторінки роду свого знати і свято їх оберігати:
  •      вартий пошани сивий волос і старенький тихий голос;
  •      я люблю і шаную матір і батька своїх;
  •    дай, Боже, щоб я виріс, в школі добре вчився, щоб я батькові і неньці добре відплатився.

3. Моя рідна школа — святиня моя:
  •      я шаную, поважаю вчителя свого;
  •     буду гідним скрізь і всюди,
  •      щоб нести вам радість, люди.

4.  Людей буду я любити, добро і ласку їм чинити.
5. Святими для мене нехай стануть слова: “Людина людині — друг”.
6. Я буду гідним нащадком роду свого і матері Землі.

                                       УЧНЯМ 

1. Правила дорожнього руху:
ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
дорогу переходити не поспiшаючи;
не можна переходити дорогу навскіс;
переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися направо;
якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.
 
2. Правила електробезпеки:Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;
категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;
Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.
3. Вибухонебезпечні предмети:до виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в області.
4. Правила протипожежної безпеки:Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
гра з вогнем — одна з причин пожежi;
дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в турпоходi.
5. Правила поведiнки на водi:Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—25 С i води — не менш, нiж 18—20С;
купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
не забруднюйте воду та берег;
не подавайте хибних сигналiв тривоги;
не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях):Завжди прагнiть бути культурною людиною;
поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
поважайте старших, не будьте грубим;
не гуляйте пiзнiше 21 години;
не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
бiльше читайте художньої лiтератури.
7. Категорично забороняється:ходити на територiї новобудов;
купатися без догляду дорослих;
розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
їздити на велосипедi на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
8. Суворо дотримуйтесь правил дорожнього руху;
користування газовими, електричними приладами;
поведiнки дiтей на водi;
користування пасажирським лiфтом;
протипожежної безпеки.
                   Гарного вам відпочинку!


СЛОВО ПРО ЧАС
 
Знаходьте час для роботи. Це – запорука успіху!
Знаходьте час для роздумів. Це - джерело сили!
Знаходьте час для гри. Це – секрет молодості!
Знаходьте час для читання. Це – основа знань!
Знаходьте час для дружби. Це – умова щастя!
Знаходьте час для мрії. Це – шлях до зірок!
Знаходьте час для любові. Це - істинна радість життя!
Знаходьте час для веселощів. Це – музика душі!

 


ПАМ’ЯТКА
роботи над помилками для учнів початкових класів 
Українська мова
Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кіль­кість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи пере носу.
Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.
Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.
Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приго­лосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
Ненаголошені голосні [е], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.
Ненаголошені голосні [е], [и], що не перевіря­ються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 сло­ва з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом.
Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - змі­ни його так, щоб після приголосного звука був голо­сний. Підкресли букву сумнівного приголосного.
Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю,є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчу­ються на приголосний.
Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе по­милка.
Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, фпишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.
Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цьо­го слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пи­шуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік­сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.
Префікси пре-, при- (префікс пре- пишетьсятоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.
Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недо­чувати, недосипати, недобачати).
Кома перед сполучниками а, але, що, щоб,ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.
Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчен­ня. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.
Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчен­ня. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.
Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач ді­євідміну - перевір правопис. (Букву е пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у за­кінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.
Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.
Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.


Математика
1.Помилка в задачі.
Розв’яжи задачу правильно.
2.Помилка в рівнянні.
Розв’яжи рівняння правильно.
3.Помилка в виразах.
Запиши вирази правильно.
4.Помилка в завданнях.
Виконай завдання правильно.
Граматичні помилки в роботі над помилками з математики не враховуються.

Як вивчити вірш напам’ять

1.     Уважно двічі-тричі прочитайте увесь вірш.
2.     Обміркуйте зміст твору, умовно розділивши його на смислові частини.
3.     У кожній такій частині правильно визначте інтонацію, з якою будете читати, розставив логічні наголоси, визначте паузи та темп читання.
4.     Навчиться читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.
5.     Потім без допомоги тексту спробуйте пригадати вірш, повторіть кожну частину по пам’яті.
6.     Візьміть книжку. Читаючи напам’ять, перевіряйте, чи правильно запам’ятали текст віршу.
7.     Відкладіть книжку, двічі чи тричі продекламуйте увесь вірш.
8.     Запам’ятайте: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.
9.     Перед уроком уявно продекламуйте вірш іще раз. Якщо ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.




1 комментарий: